Dag 6 Vrijdag - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van May Kristin Toorn - WaarBenJij.nu Dag 6 Vrijdag - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van May Kristin Toorn - WaarBenJij.nu

Dag 6 Vrijdag

Door: May Kristin

Blijf op de hoogte en volg May Kristin

09 Maart 2012 | Bahrain, Manamah

Ik werd tegen half 9 wakker en wou eigenlijk niet opstaan en zakte weer wat weg en na 15 min later vond ik het wel prima.
Geen uitslaapsessie voor mij hehe.
Niet veel later was mijn moeder ook wakker.
We hebben ontbeten en daarna stapten we in de auto richting het Bahreinse fort.
Alleen kregen we onderweg in de auto het idee dat het misschien toch niet zn slim idee was, je zag al redelijk wat mensen op straat zich klaarmaken voor de demonstraties die er later die dag zouden zijn.
Niks ergs hoor, gewoon mensen met Bahreinse vlaggen en enkele dames liepen met borden.
Bij de bloemenperken in het midden van de weg stond een kleine vrachtwagen met redelijk wat omroep palen om zo maar te zeggen, die dan geinstalleerd werden.
Er lag al een redelijke hoeveelheid al op het gras, maar kennelijk kon er nog meer bij.
Bij het fort aangekomen, moest je eerst richting een pad lopen die je zo naar boven bracht.
Maar voordat je boven was, kwam je eerst uit op een overgebleven fort leek het wel.
Eenmaal boven kwamen we veel Oostblokkers tegen of Russen, ik weet niet wat het was eerlijk gezegd.
Kon me eerlijk gezegd ook niet zoveel boeien, ik genoot van het zonnetje en de indrukken die ik op deed.
We hadden voor de zekerheid een vest meegenomen voor het geval dat het wat frisser zou zijn.
Die bleek totaal overbodig eigenlijk haha.
Op de terugweg ging het rijden over de snelweg eigenlijk prima, we hadden niet zoveel last meer van de demonstranten die toeterden. Dat was op gegeven moment best wel irritant eigenlijk.
Maar eenmaal bijna bij de wijk waar we heen moesten, bleek alleen heel wat anders aan de hand te zijn.
Ik weet niet of de mensen naar de moskee gingen of ook protesteren, maar het verkeer stond wel erg vast. En zoals ik mischien al eerder heb verteld, zijn de mensen hier niet bepaald dol op wachten.
Je zag auto’s vanuit het niets op de stoep rijden, of gewoon tegen het verkeer in zelfs.
Op gegeven moment had je het zelfs zo dat je eigenlijk een 4 baans weg had ipv een.
Aan de linkerkant kwamen ook opeens auto’s die aan de zijkanten gingen rijden om er zo sneller door te kunnen.
Wonderbaarlijk dat het allemaal goed ging eigenlijk. Eenmaal thuis een tijdje later, ging ik nog even in de zon staan maar was toch wat frisser dan ik dacht.
Ik werd nieuwschierig ondertussen van het lawaai en wou toch even gaan kijken.
Maar veel verder dan de poort kwam ik niet.
Ik ontmoette de buurman en later kwam zijn zoon Sam naar buiten en gaf ik hem ook een hand.
Hun waren dus van plan om te gaan golfen, als een soort van familiedag dat werd dus missie kansloos door de demonstraties.
Toen hadden ze mij uitgenodigd om wat te komen drinken, nouja prima ja.
Ik liep weer terug naar mijn ouders huis en zei tegen mijn moeder dat ik bij de buren was zodat dat ze bezorgd hoefde te zijn waar ik dan bleef.
Nee dat was wel prima, mijn moeder ging ook mee maar kwam even wat later.
Het was wel erg gezellig kletsen met ze, ik liet mijn America foto’s zien aan Sam (de zoon), hun kwamen zelf uit Atlanta maar hij was nooit in de plekken geweest waar ik dan was geweest met Fox.
Dus dat was wel grappig hehe.
Het was uiteindelijk zo gezellig dat ik er pas 18 uur weer terug was.
Hoe laat ik er heen ging zou ik niet weten maar een paar uur was ik er zeker.
Time flies when you’re having fun right ;).
Helaas alleen niet ’s avonds, maar ik heb mijn vermaak wel gevonden wees maar niet bang.
Ik heb een nieuwe serie ontdekt Are You There Chelsea? Wat wel grappig/vermakelijk was.
Uiteindelijk lag ik er iets na 2 uur in mijn bed ofzo, omdat ik toch niet de volgende dag vroeg op moest.
Mijn lichaam dacht daar kennelijk heel anders over :P.

  • 27 Maart 2012 - 21:58

    Pieter:

    Ik ben benieuwd of ze nog steeds in staat van oproer zijn wanneer de GP het land weer aandoet... :). Mooi avontuur heb je daar gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Ouders weer zien in Bahrein

ouders weer zien

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2012

Dag 6 Vrijdag

08 Maart 2012

Dag 5 Donderdag

07 Maart 2012

Dag 4 Woensdag

06 Maart 2012

Dag 3 Dinsdag

05 Maart 2012

Dag 2 Maandag
May Kristin

Spontaan, sociaal en ondernemende vrouw

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 18113

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 02 November 2012

Rome

26 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Barcelona deel 2

03 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Ouders weer zien in Bahrein

14 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Van Oost naar West America

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Even 'thuis' zijn in Sola

14 Maart 2011 - 17 Maart 2011

Barcelona

27 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Ouders weer zien in Maleisie

Landen bezocht: