Rome Dag 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van May Kristin Toorn - WaarBenJij.nu Rome Dag 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van May Kristin Toorn - WaarBenJij.nu

Rome Dag 5

Blijf op de hoogte en volg May Kristin

30 Oktober 2012 | Italië, Rome

Patheon en Piazza Navona en Piazza Venezia staat vandaag op het programma.
Daar in de buurt is er een chocolade winkel die de moeite waard was.
Werd half 8 wakker en ging tegen half 9 geloof ik naar beneden om te ontbijten.
Het was weer lekker rustig beneden, maar nadat ik halverwege mijn ontbijt was kwamen er gelukkig meer mensen.
Ik heb ook ontdekt dat je in de ontbijtzaal ook gewoon kan internetten ipv in die pc ‘kamer/ruimte’, dus dat doe ik dan ook mooi hehe.

Ik ging daarna richting Termini lopen en een nieuw vervoerskaartje gekocht bij zn kranten/tijdschrift kraam.
Dit keer koste een 3 daags kaartje 16.50, omdat ik die museum korting niet kreeg (wat je bij Roma Pass) wel krijgt en 2 plekken gratis toegang op vertoon van die kaart.
Anyway... ik stapte uit bij ‘Republica’ en kon gelijk de tourist uithangen, wat een mooie gebouwen in de omgeving zeg.
Ik kwam uit op het Venetie plein en zag daar een reusachtig gebouw, maar toen ik erop af wou lopen hoorde ik Noorse mensen praten..
En moest ik toen natuurlijk wel even een praatje mee maken, ze kwamen uit Kirkenes.
Ze zouden naar NY maar vlucht was geannuleerd door weersomstandigheden, dan maar Rome zeiden ze.
Na wat gepuzzel vonden we dus het plein, ik heb voor de zekerheid maar een politieagent gevraagd of dit het plein was.
Voor me stond dus Vittorio en ernaast was dus een klein pleintje, San Marco daar besloot ik een kleine eetpauze in te lassen.

Na de korte pitstop was het opzoek naar Piazza Navona.
Piazza Navona vond ik eigenlijk niet zo heel speciaal,
je had er een groot plein met allerlei mensen die hun tekeningen/aquarell schilderijen hadden gemaakt of aan het maken waren en die verkochten.
Er zaten zeker hele mooie bij dat wel, Uiteindelijk heb ik een met 3 plaatjes gekocht voor 15 euro, had eigenlijk moeten afdingen.

Bij Piazza Navona heb ik geluncht, maar de prijzen voor de coctails vielen vies tegen en er was niet eens eentje die ik wou jammer genoeg.
Elk drankje koste je 10 euro!!

Toen heb ik maar een flesje water genomen bij mijn Lasagna.
Had mezelf voorgenomen om elke dag een ander gerecht te proberen en dat lukt me aardig.
Nadat ik had afgerekend ben ik opzoek gegaan naar Campo ‘d Fiori.
Maar Campo ’s Fiori was eigenlijk alleen maar een markt en tussenin stond er dan een standbeeld.
Er waren toen al mensen beetje aan het opruimen/inpakken toen ik er kwam, maar het zag er wel erg leuk uit opzich daar heb ik niks gekocht.

Toen was het opzoek naar dat chocolade winkeltje wat me aangeraden werd, maar die bleek dus niet meer te bestaan.

Daarna ben ik maar terug gaan lopen naar Patheon (dat was daar dus heel dichtbij kennelijk) en stuite ik gelijk op wat mensen met productie op hun hesjes gedrukt.
Toen vroeg ik wat Americaanse meiden wat er aan de hand was en toen zeiden ze al van ja er is een mooie man...
Die mooie man was dus Adrien Brody.

Ze hebben de takes wel vaak overgedaan en ik ben op gegeven moment ook maar verder gaan lopen.
Weer opzoek naar de metro, de politie verwees me naar de bus naar Termini.
Maar daar had ik dus mooi geen zin in en ging lopend verder naar het Spagna plein en vanaf daar de metro genomen terug naar Termini.

Begin de weg al redelijk uit mijn hoofd te weten onderhand waar ik langs moet en ook waar die supermarkt nu zit.
Ondertussen was het zeker na 16.30 dat ik weer terug was bij het hotel met wat kleine boodschappen.

Het is ondertussen al bijna half 9 en ik begin weer trek te krijgen..
Na wat gepuzzel in de straten kwam ik uit op Restaurant Nazaronne, het was een prima keuze.
Ik nam een Biefstuk (medium) met wat aardappels, groente zag ik er niet eens bij staan of als optie om ‘extra’ bij te bestellen.

Daarna heb ik een stuk appelgebak gehad wat ze voor me in de magnetron hebben gedaan (beetje jammer).
Er lag een halve bol ijs naast te smelten.
Nouja goed, ik heb afgerekend en ben terug gegaan naar het hotel.

Sleeping Time

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Rome

Heerlijk een week tussenuit

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

Rome Laatste dag

01 November 2012

Rome Dag 7

31 Oktober 2012

Rome Dag 6

30 Oktober 2012

Rome Dag 5

29 Oktober 2012

Rome Dag 4
May Kristin

Spontaan, sociaal en ondernemende vrouw

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 18612

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 02 November 2012

Rome

26 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Barcelona deel 2

03 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Ouders weer zien in Bahrein

14 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Van Oost naar West America

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Even 'thuis' zijn in Sola

14 Maart 2011 - 17 Maart 2011

Barcelona

27 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Ouders weer zien in Maleisie

Landen bezocht: