Rome Dag 7 - Reisverslag uit Rome, Italië van May Kristin Toorn - WaarBenJij.nu Rome Dag 7 - Reisverslag uit Rome, Italië van May Kristin Toorn - WaarBenJij.nu

Rome Dag 7

Blijf op de hoogte en volg May Kristin

01 November 2012 | Italië, Rome

Vannacht weer slecht geslapen en hoopte vandaag wel naar Ostica Antica te gaan.
Eerst ontbeten en het weerbericht bekeken, dit keer was het weer wat gunstiger maar er zou nog wel wat druppels vallen.

Ik wist dat ik met de metro naar Piramide moest en vanaf daar kon ik de treinverbinding pakken naar Ostica Antica.
Het was weer eens spitsuur toen ik met de metro ging maar bij Piramide leek het wat rustiger.
Ik ging naast een oudere britse mevrouw zitten en heb met haar de dag doorgebracht.

Entree was 8.50, maar ben je tot 25 jaar (kun je met korting naar binnen, geloof dat het 5 euro nog wat was.
En als je 65+ bent mag je er gratis naar binnen.
Het was best indrukwekkend allemaal, maar jammer dat je niet overal zag wat het was.
We overweegden nog een plattegrond te kopen maar ze had er ook eentje in haar boek dus dacht dat is wel voldoende.

Het bleef lekker weer de hele tijd dat we er waren en mijn paraplu kwam nog van te pas bij het foto’s maken.
Je had bij sommige plekken redelijk wat zon op de mozaiek beelden staan waardoor het niet goed op de foto kwam. Dankzij de paraplu wel, jeej.

Ik geloof dat we tegen half 11 op de trein zaten naar OA en we pakten de 16.50 trein weer terug naar Piramide.
Daar konden we weer de metro terugpakken naar plaats van bestemming, zij moest wat verder reizen en ik stapte gewoon in Termini uit.
Ik heb de vrouw gedag gezegd en haar veel plezier gewenst in Florence.

Op mijn weg terug naar de uitgang zag ik een snoepenwinkel en heb ik wat Lindt Chocolade gekocht. Harstikke duur natuurlijk, voor 100 gram betaal je 4 euro!!.
Ik heb nadat ik het snoepgoed had gekocht mijn paraplu toch nog nodig, want toen ik bij de uitgang stond liep het behoorlijk te plenzen.

Ik heb mijn yoghurt en foccacia brood nog opgegeten voordat ik uit eten ging.
Dit keer ging ik pas tegen 20.45 eten en het was gigantisch druk in het restaurant.
De obers vlogen van hot naar her en ik kon het zo zien gebeuren dat het slecht af liep maar het ging elke keer net goed met de gerechten en de obers die er voorbij liepen.
Nu nam ik voor de verandering weer een pizza, gezien die zo lekker was de vorige keer alleen nu nam ik Pizza met Zalm en als toetje witte chocolade taart met caramel vulling.
Bij het afrekenen kreeg ik nog een shot glas Limocello.
Ik heb de obers vriendelijk bedankt en ben weer terug gegaan naar het hotel waar ik niet veel meer heb gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Rome

Heerlijk een week tussenuit

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

Rome Laatste dag

01 November 2012

Rome Dag 7

31 Oktober 2012

Rome Dag 6

30 Oktober 2012

Rome Dag 5

29 Oktober 2012

Rome Dag 4
May Kristin

Spontaan, sociaal en ondernemende vrouw

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 18615

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 02 November 2012

Rome

26 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Barcelona deel 2

03 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Ouders weer zien in Bahrein

14 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Van Oost naar West America

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Even 'thuis' zijn in Sola

14 Maart 2011 - 17 Maart 2011

Barcelona

27 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Ouders weer zien in Maleisie

Landen bezocht: